Returer och Reklamationer

Returer och Reklamationer

 

Ångerrätt
Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 14 dagar.

Önskar du returnera produkter du beställt, vänligen kontakta oss på mh@softfiber.se med ditt ordernummer. Kunden står själv för returfrakt och val av fraktalternativ.

Returadress:
MH SoftFiber

Smedbyvägen 16

681 32 KRISTINEHAMN

SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR

1. Gör en Returanmälan genom att maila vår kundservice: mh@softfiber.se

2. Packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet.
(Om du har valt faktura, kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan.)

3. Skriv ut och fäst fraktsedeln väl synlig på paketet och lämna in hos valt fraktombud. 

4. När din retur är behandlad meddelar vi dig via mail.


Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl om möjligt i originalförpackning samt emballeras väl. (Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong). För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer - bifoga följesedeln i paketet så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur samt order/fraktsedel fungerar som kvitto att varorna är beställda av oss.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.

Reklamationer & felleveranser

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet.

Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till mh@softfiber.se senast inom 7 kalenderdagar.

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, var vänlig kontakta MH SoftFiber på mh@softfiber.se innan du returnerar produkten. Ange alltid ditt ordernummer i mailet. Bifoga en digital närbild om produkten är skadad samt ytterligare en bild om det finns yttre skador på paketet. Vid eventuell återsändning av reklamerad produkt står kunden för frakten och beloppet krediteras på din faktura. Tänk på att det alltid är kunden som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur.

Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av ordern ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att den inte går vidare i kravkedjan. Klarna kontaktar du på tel. 08-12012010 eller via mail till info@klarna.com. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur.

Vid alla returer skickas en bekräftelse via mail till dig att returen är behandlad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Byten

Om du vill byta en vara så måste du lägga en ny order i vår webshop på den vara du istället önskar och returnera den oönskade varan till oss. Vi skickar då den nya varan till dig omgående och när vi fått in din retur gör vi en återbetalning. Återbetalningar sker enligt ovan.